Skip to ContentSkip to Navigation
University of Groningenfounded in 1614  -  top 100 university
EDU Support Blackboard Faculty Admin Progress BSA Studievoortgangsoverzicht 1 of 2 versturen

Studievoortgangsoverzicht 1 of 2 versturen

Deze procedure kan door faculteiten zelf uitgevoerd worden om het studievoortgangsoverzicht 1 of 2 vanuit ProgressNET naar studenten te versturen.

  1. Kies de eigen organisatietak uit de organisatieboom. Ga vervolgens naar Studievoortgang > BSA. Kies de volgende filters: 

  •   'Ingeschreven in huidige studiejaar'

  •   'Alle startmomenten'

  •   'Met en zonder bijzondere omstandigheden'

  •   'BN (moet aan BSA voldoen, in behandeling)'

  •   'Met en zonder handmatig'

  •   'Alle categorieen'

  •   'Met en zonder examen'

  •   'Wel en niet afgerond'

  •   'Alle curricula'

  •   'Alle titels'

Dit geeft alle studenten die dit studiejaar staan ingeschreven en nu de status "BN" hebben. 

2. Klik op "Toon aantal" om het aantal te bepalen. Controleer globaal of het aantal overeenkomt met de verwachting (studenten die dit studiejaar voor de PB fase staan ingeschreven en aan de BSA moeten voldoen).

3. Klik daarna op "Selecteer alle" en controleer of het aantal in de Multiselect-regel overeenkomt met het hiervoor bepaalde aantal.

4. Klik op de "Communicatie" knop op de Multiselect-rij.

Stappen 1-4 in bovenstaande afbeelding

5. Kies bij 

  • Type: "Studievoortgangoverzicht (1)" (in november/december) of "Studievoortgangoverzicht (2)" (in april/mei).

  • Taal: “Voorkeurtaal student”

  • Medium: Email

7. Kies bij "Mededeling" voor “BSA - SVO1” (in november/december) of “BSA - SVO2“ (in april/mei). Hiermee worden de emailteksten (NL en EN) alvast ingevuld. Controleer of deze teksten juist zijn, pas eventueel de tekst aan. Wanneer de “standaard tekst” moet worden aangepast, neem contact met ons op.

7. Kies bij "Brief template" voor "Studievoortgangoverzicht (1)" (in november/december) of “Studievoortgangoverzicht (2)“ (in april/mei).

8. Haal het vinkje bij "Uniek" weg.

9. Laat het vakje "Direct versturen" leeg, zet dus GEEN (!) vinkje.

10. Klik "Genereer document".

11. Ga naar Beheer > Communicatie > Verzameldocumenten (Progress gaat daar vanzelf naar toe).

12. Op de bovenste regel is een ‘taak’ te zien welke de berichten met bijlages aanmaakt. Wacht enkele minuten en ververs het scherm (F5), totdat de taak "Klaar" is (dat is in de “status” kolom te zien).

13. Klik op de knop "Gegenereerd" (bij de rij knoppen achter “Actieve rij) en controleer enkele studenten. Controleer bijvoorbeeld ondertekenaar, datum, overzicht met resultaten.

14. Wanneer de controle geslaagd is: Kies onderaan de pagina voor "Terug naar verzameldocumenten" en klik "Verstuur". Er volgt een tussenscherm. Bevestig dit scherm nadat vastgesteld is dat dit de juiste taak is.

Stappen 11-14 in bovenstaande afbeelding

15. Moeten de berichten niet verstuurd worden, klik dan op "Verwijderen" en bevestig dit, de aangemaakte berichten incl. bijlages zullen dan worden verwijderd en kunnen opnieuw worden aangemaakt.

Last modified: 25 April 04:44 pm
In need of immediate support? 050 - 363 82 82
Follow EDU Supportfacebook instagram twitter youtube